viernes, 17 de abril de 2009

CUENTOS


John Brown el petit indi.
John Brown era un petit indi, un indi molt valent. No li feien por ni la foscor, ni els mals esperits. El seu pare era un gran guerrer i la seva mare una excel·lent pintora. Quant en Jonh va ser més gran el seu avi li va regalar un arc i unes fletxes. L’intrèpid indi passava moltes hores fent punteria cap el cel i cada vegada ho feia millor. Un bon dia d’estiu, va sortir a passejar i tot jugant amb el seu arc i les fletxes va disparar tant, tant amunt que va travessar els núvols i una de les fletxes va arribar tant lluny que arribar fins el Sol, amb tant mala sort se li va quedar clavada a la punta de nas, aleshores el Sol es va enfadar tant que va amenaçar a cremar el poblat indi amb els seus raigs, tot i que li va demanar perdo el Sol no li va fer cas, estava enrabiat com una mona. Per tal d’evitar que passes una desgracia l’astut indi va reunir als caps de totes les tribus- els peusplans, els pelroges, els xeroquis, els mapatxes, els comanxes i els temibles siux-, i mentre es pesaven la pipa de la pau en John els va explicar el que havia passat i entre tots van idear un pla .El primer que van fer es demanar la benedicció del gran manitú, desprès van cantar i van ballar la dansa del foc fins que es va fer de dia. Quant tot just començava a clarejar i el Sol mandrejava, badallava i es treia les lleganyes dels ulls, en John Brown al capdavant i la resta d’indis van llançar un munt de fletxes apuntant cap el cel i la fletxa d’en John Brown va fer diana per segon cop al nas del Sol, tot plegats es van fer un tip de riure en veure que li havia quedat vermell com un pebrot A partir d’aquell dia els marrecs, els joves i els grans en fan acudits i el Sol avergonyit s’amaga quant es fa fosc i brillen les primeres estrelles.

--------------------------------------------
Historia
Puff, el Drac Magic
Puff, the Magic Dragon es una canción folk estadounidense escrita por Leonard Lipton y Peter Yarrow, popularizada por el grupo Peter, Paul and Mary en un disco lanzado en 1963 bajo el sello discográfico Warner Music. La canción no tardó mucho en empezar a formar parte de la cultur popular estadonunidense y británica y posteriormente, en otros países con sus respectivas traducciones.
La letra de Puff, the Magic Dragon estaba basada en un poema que Leonard Lipton escribió en 1959 cuando tenía 19 años y estudiaba en la Universidad de Cornell, Estados Unidos. A su vez, Lipton lo escribió inspirándose en el texto del poeta americano Ogden Nash titulado Custard the Dragon que trataba sobre un pequeño dragón domesticado. Cuando lo tuvo terminado, Lipton pasó el poema a Peter Yarrow, amigo y compañero de la misma universidad, quien se encargó de añadir más estrofas y la música.
La letra cuenta una agridulce historia sobre un dragón eterno llamado Puff y su amigo Jackie Paper con quien jugaba cuando era un niño pequeño, pero a medida que Jackie se iba haciendo adulto, iba perdiendo el interés por las aventuras imaginarias típicas de la infancia, dejando a Puff solo y deprimido.

En el año 2007, lanzaron un libro con ilustraciones de Eric Puybaret y con una adaptación del final de la historia para tratar de hacerla más alegre. En este nuevo final, cuando Jackie se hace mayor, perdiendo las ganas de seguir jugando con su imaginación, Puff puede encontrar otro compañero de juegos, un niña pequeña que según los analizadores, puede que se trate de la hermana de Jackie.
Otras interpretaciones
Algunos sectores han creído que la letra de la canción se refería a fumar marihuana por las referencias de Paper (papel), Dragon/draggin (colocarse) y Puff (fumar) -insertado también en la película Meet the Parents- empezando a ser un himno para el movimiento hippie. Respecto esos comentarios, los autores de la canción han negado vehementemente, en repetidas ocasiones, cualquier referencia intencional a las drogas. Peter Yarrow insistió en que "Puff" trata de las dificultades de hacerse mayor y no de las drogas. No obstante, en 2004 Yarrow estuvo presente en la campaña a la presidencia de Estados Unidos de su amigo íntimo John Kerry quien fue grabado gesticulando una ficticia calada de marihuana cuando Yarrow cantaba Puff.
Paff el Drac Magic (catalán)
Más videos 1 2 3 4 5

--------------------------------------------






--------------------------------------------






--------------------------------------------


No hay comentarios:

Publicar un comentario